Γίνετε «ξεναγοί» των τουριστών στην Ελλάδα ως ντόπιοι… και αφήστε τους να δουν τα πιο γραφικά στενά στο Μοναστηράκι, τις πιο όμορφες κοντινές παραλίες ή ακόμα και μια βραδιά στα μπουζούκια μέσα από τα δικά σας μάτια!
Οι τουριστικοί οδηγοί μένουν στο ράφι και οι κάτοικοι της Αθήνας, της Κρήτης και της Θεσσαλονίκης (και όχι μόνο) αναλαμβάνουν δράση μέσα από το dopios.com.
Πρόκειται για μια κοινότητα χρηστών, μια ιστοσελίδα που δίνει την ευκαιρία στους ταξιδιώτες να ζήσουν εμπειρίες που δεν θα βίωναν μέσω ενός γκρουπ ή ενός χάρτη… και στους ντόπιους τη δυνατότητα να αναδείξουν τη δική τους πόλη και να βγάλουν μερικά χρήματα! Ο Αλέξανδρος Τρίμης, ένας από τους εμπνευστές του dopios.com μιλά στο flowmagazine.gr για τα «ατού» του site, όχι μόνο για τους επισκέπτες αλλά και για τους Έλληνες πολίτες.
Δείξτε τι σημαίνει «Ελλάδα» στους τουρίστες και κερδίστε χρήματα
Μπορεί να υπάρχουν κριτικές για ξενοδοχεία ή απόψεις για αξιοθέατα στο ίντερνετ, αλλά κανείς δεν
γνωρίζει καλύτερα το «θησαυρό» μιας πόλης… από τους κατοίκους της! Αρκεί να είστε ντόπιοι και να «ανοίξετε» ένα προφίλ στο dopios.com, αναγράφοντας τις εμπειρίες που μπορείτε να προσφέρετε σε έναν τουρίστα, όπως π.χ. τον καλύτερο ελληνικό καφέ της Αθήνας, μια παραδοσιακή παραγγελία στην ταβέρνα ή μια βουτιά στην πιο καθαρή παραλία.
Στη συνέχεια, ο χρήστης θέτει ένα κόστος για τις εμπειρίες που προσφέρει, π.χ. 20 ευρώ, και εγκρίνει τον χρήστη ανάλογα με τις κριτικές ή τα «αστεράκια» που διαθέτει από τους προηγούμενους «πελάτες» του. «Η εμπειρία σε μια ξένη χώρα γίνεται πιο δυνατή και αυθεντική σε σχέση με έναν στεγνό τουριστικό οδηγό, αφού τις βιώνεις μέσα από τα μάτια των κατοίκων. Έτσι, αντί να ανακαλύψεις το πιο όμορφο μέρος την τελευταία μέρα του ταξιδιού… το συναντάς ήδη από την πρώτη!», ισχυρίζεται ο κ. Τρίμης στο flowmagazine.gr.
Στο dopios.com υπάρχουν «εμπειρίες» που αντιπροσωπεύουν διαφορετικούς χαρακτήρες, ώστε ο καθένας να εντοπίσει ο,τι ζητάει! Οι κάτοικοι χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με τις δραστηριότητες που προσφέρουν π.χ. πολιτισμός, νυχτερινή ζωή κ.α., ενώ οι τουρίστες αναρτούν τα δικά τους «θέλω» και να συζητούν με τους άλλους χρήστες. Άλλοι προσφέρουν μια εκδρομή με mountain bike στο Χορτιάτη, μερικοί μια βόλτα με ιστιοπλοϊκό στην Ύδρα ή ένα Ελληνικό πιάτο με φαγητό στη βεράντα του σπιτιού τους.
Σύμφωνα με τον εμπνευστή του site, στην Αθήνα πωλούνται 250 «εμπειρίες», με τα προφίλ στην Αττική να φτάνουν τα 1000 και στην Κρήτη τα 300. «Μια κοπέλα πρόσφατα προσέφερε σε κάποιο ξένο σπιτικά σκαλτσούνια ή την εμπειρία της λαϊκής, ενώ άλλος έδειξε στους ξένους πως βγαίνει το λάδι και στο τέλος τους χάρισε έναν τενεκέ. Είμαστε περήφανοι, γιατί έτσι λύνουμε τα χέρια των τουριστών και ταυτόχρονα προβάλλουμε την Ελλάδα στο εξωτερικό», δηλώνει ο Αλέξανδρος Τρίμης στο flowmagazine.gr.
Βέβαια, η ασφάλεια παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο στην ιστοσελίδα, αφού οι αιτήσεις εγκρίνονται πρώτα από τους υπεύθυνους του δικτύου. Με άλλα λόγια, πριν γίνει η τελική έγκριση της συμμετοχής, ελέγχεται κάθε πιθανό προφίλ του χρήστη στα social networks και όταν κρίνεται απαραίτητο προγραμματίζεται και συνέντευξη μέσω skype. Ωστόσο, οι αξιολογήσεις των τουριστών έχουν από μόνες τους τεράστια βαρύτητα!
Οι εμπνευστές του site… προχωρούν το dopios σε όλο τον κόσμο!
Τρεις Έλληνες και ένας Ινδός, ο Αλέξανδρος Τρίμης, ο Νίκος Σαριλάκης, ο Μανώλης Κουνελάκης και ο Ανάντ Χένρι, είπαν «ναι» στην πρόκληση και δημιούργησαν στα τέλη Ιουνίου 2012 το dopios.com… με πρώτο προορισμό την Ελλάδα. Μπορεί να μένουν μόνιμα στο Σαν Φρανσίσκο, αλλά ποτέ δεν σταμάτησαν να πιστεύουν ότι η Ελλάδα ξεφεύγει από το πλήθος, όχι μόνο εξαιτίας της ομορφιάς της, αλλά και της κουλτούρας των Ελλήνων.
Όπως δηλώνει ο κ. Τρίμης στο flowmagazine.gr:«Μια φίλη ταξίδευε από το Σαν Φρανσίσκο στη Νέα Ορλεάνη και ήταν χαμένη μέσα στις λάθος πληροφορίες και τα ανενημέρωτα sites, με αποτέλεσμα να χρειάζεται διαρκώς τις συμβουλές των κατοίκων. Έτσι, μας ήρθε η ιδέα για τοdopios.com! Άλλωστε, εμείς αυτό το κάναμε ούτως ή άλλως με τους Έλληνες τουρίστες στο Σαν Φρανσίσκο!»
Την επόμενη εβδομάδα, η πρωτοβουλία αναμένεται να εξαπλωθεί εκτός Αθήνας και Κρήτης, «ταξιδεύοντας» προς τη Θεσσαλονίκη και στα τέλη Μαϊου προς κάθε γωνιά της Ελλάδας. Οι περισσότεροι χρήστες-ταξιδιώτες προέρχονται από το Μπουένος Άιρες, την Ιαπωνία, την Αίγυπτο, τη Μαλαισία, τον Καναδά, ενώ υπάρχουν και χρήστες ακόμα και από την Κένυα! Πάνω από 70-80 πόλεις συμμετέχουν στο dopios, ενώ επόμενος στόχος των δημιουργών είναι η επέκταση του στην Κων/πολη και το Λονδίνο. «Κάνουμε focus κυρίως στη Μεσόγειο, αφού αυτές οι χώρες έχουν παρόμοιο ταπεραμέντο. Βέβαια, λιγότερο προσβάσιμο είναι ένα ταξίδι στην Ταϋλάνδη, το Μαρόκο και την Ιορδανία, από ότι σε ένα ταξίδι στο Παρίσι, την Ισπανία ή τη Νέα Υόρκη», συνεχίζει ο δημιουργός του dopios.com στο flowmagazine.gr.
Σύμφωνα με τον ίδιο, στο εξωτερικό και πόσο μάλλον στο Σαν Φρανσίσκο, που θεωρείται η πηγή της τεχνολογίας, οι περισσότεροι πολίτες εκμεταλλεύονται τον ελεύθερο χρόνο τους για να βγάλουν κάποιο έξτρα εισόδημα. Άλλοι νοικιάζουν το δωμάτιο του σπιτιού τους, μερικοί διδάσκουν μαθήματα μαγειρικής και γενικά κανείς δεν αφήνει τις γνώσεις του να πάνε χαμένες. «Στην Ελλάδα μια τέτοια φιλοσοφία έχει μεγάλες προοπτικές. Ο Έλληνας από τη φύση του είναι μικροεπιχειρηματίας, οπότε τέτοιες πρωτοβουλίες σαν το dopios.com ταιριάζουν απόλυτα στη σκέψη του!», συμπληρώνει στο flowmagazine.gr.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου